(0268) 276 164  |  primaria@municipiulsacele.ro
LIVE |   Telefoane Utile |   fiipregatit.ro |  
Luni - Vineri 8:00 - 16:00

Reorganizarea administrativă înseamnă management eficient, nu ”inconștiență criminală”

Administrația săceleană a trecut luna trecută printr-o reorganizare care are ca scop o performanță mai bună a acesteia. Printre direcțiile și serviciile reorganizate s-a aflat și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență, din care vor pleca 4 persoane.

Cu toate că am atras atenția și altădată că o documentare prealabilă este necesară și binevenită atunci când dorești să informezi cetățenii, site-ul saceleanul.ro continuă să transmită informații trunchiate, incomplete, care mai degrabă dezinformează săcelenii.

Prin urmare,  pentru corecta și fireasca informare corectă amintim următoarele. Serviciul pentru Situații  de Urgență a efectuat în anul 2016 un număr de 43 de intervenții, în 2017 – 55 de intervenții, în 2018 – 67 de intervenții, iar în 2019 (până la 1 septembrie) – 44 de intervenții. Incasările administrației din taxa PSI au fost în anii 2016-2018, în jur de 75.000 lei/an, iar anul acesta 89.627 lei/până la 1 septembrie. Cheltuielile cu Serviciul pentru Servicii de Urgență au fost următoarele: 2016 – 500.780 lei, 2017 – 704.744 lei, 2018 – 804.803 lei, 2019 (până la 1 septembrie) – 699.639 (la finalul anului suma va fi mai mare de 1.000.000 lei). Sumele nu includ Compartimentul Salvamont, care face parte din acest Serviciu. Un simplă privire asupra acestor cifre ne arată că o reorganizare a Serviciului era foarte necesară. De altfel, Serviciul va fi deservit în continuare de 14 persoane, suficient dacă ținem cont de numărul de intervenții anuale.

Mai mult decât atât, Municipiul Săcele se află la o distanță mai mică de 20km de o unitate profesionistă pentru situații de urgență (Serviciul pentru Situații de Urgență ”Țara Bârsei” Brașov), fapt care nu ne obligă să avem ”Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență” de o asemenea dimensiune, conform”Criteriilor de Performanță privind constituirea, încadrarea și dotarea serviciilor voluntare și a serviciilor private pentru situații de urgență”  conform Ordinului nr.75 din 27 iunie 2019 emis de Ministerul Afacerilor Interne.

print