Biroul este subordonat direct Secretarului General al Municipiului Săcele
Atribuţii:
- întocmeşte dosare de instanţă şi ţine evidenţa acestora;
- promovează acţiuni în justiţie în reprezentarea unităţii administrativ-teritoriale;
- solicită informaţiile necesare de la compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Săcele în vederea pregătirii apărărilor;
- în calitate de pârât, depune diligenţele necesare pentru formularea apărărilor în cauzele respective şi pentru administrarea probelor utile soluţionării acestora;
- asigură reprezentarea intereselor instituţiei în justiţie, participă la dezbateri şi pune concluzii conform poziţiei precizate în apărările formulate în scris;
- exercită căile de atac prevăzute de lege atunci când soluţiile instanţelor impun această situaţie;
- pentru acţiunile promovate de unitatea administrativ-teritorială, ia măsurile necesare pentru timbrarea corespunzătoare;
- informează în legătură cu desfăşurarea cursului judecăţii, precum şi asupra situaţiei dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
- manifestă preocupare în perfecţionarea profesională a consilierilor-juridici prin studierea legislaţiei, a literaturii de specialitate, doctrinei şi jurisprudenţei;
- acordă asistenţă juridică tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei;
- manifestă solicitudine faţă de cetăţeni şi răspunde petiţiilor adresate de aceştia instituţiei, când solicitările lor au caracter juridic;
- ţine evidenţa termenelor de judecata în scadenţar;
- comunică compartimentelor de specialitate hotărârile definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti pentru ducerea lor la îndeplinire;
- vizează actele juridice transmise spre avizare din punct de vedere juridic
- vizează juridic contractele încheiate de persoana juridică (municipiul Săcele) la notariate;
- informează Secretarul General asupra tuturor problemelor ivite în desfăşurarea activităţii proprii;
- primeşte, înregistrează şi distribuie corespondenţa repartizată biroului;
- îndeplineşte şi alte atribuţii cu caracter juridic ce-i sunt încredinţate de conducerea instituţiei;