Persoanele fizice care s-au înscris în aplicația informatică publicată pe pagina de internet a Administrației Fondului pentru Mediu (https://www.afm.ro – Programe de finanțare- Program Casarea autovehiculelor uzate- Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Săcele) pot depune în perioada 11.10.2023- 20.10.2023 la Primăria Municipiului Săcele documentele necesare pentru stabilirea criteriilor de eligibilitate și a condițiilor impuse în Ghidul de finanțare, aprobat prin Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările și completările ulterioare:
- Cerere de înscriere în Program, înregistrată la compartimentul Registratura din Primăria Municipiului Săcele;
- Cartea de identitate a solicitantului;
- Cartea de identitate a autovehiculului;
- Certificat de înmatriculare pentru autovehicul;
- Certificat de atestare fiscală emis de Serviciul Impozite și Taxe Locale din cadrul Primăriei Municipiului Săcele, care să ateste faptul că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local;
- Certificat de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste faptul că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat.
- Declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de proprietar/ coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto national 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024- în situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
- Acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului, dacă autovehiculul uzat este deținut în coproprietate.
Atenție! Casarea și radierea din circulație a autovehiculului uzat se realizează ULTERIOR semnării contractului de finanțare cu U.A.T. Municipiul Săcele
Criterii de eligibilitate
Ghidul de finanțare, aprobat prin Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările și completările ulterioare:
- Articolul 9- Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanţare.
Este considerat eligibil solicitantul de finanţare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplineşte următoarele condiţii:
- este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a delegatului;
- deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT delegat, cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
- nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
- nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
- nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
- se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
- se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
- În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.
- În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.
- Articolul 10- Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat.
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.