(0268) 276 164  |  primaria@municipiulsacele.ro
LIVE |   Telefoane Utile |   fiipregatit.ro |  
Luni - Vineri 8:00 - 16:00

Programul privind casarea autovehiculelor uzate

Persoanele fizice care s-au înscris în aplicația informatică publicată pe pagina de internet a Administrației Fondului pentru Mediu (https://www.afm.ro – Programe de finanțare- Program Casarea autovehiculelor uzate- Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Săcele) pot depune în perioada  11.10.2023- 20.10.2023 la Primăria Municipiului Săcele documentele necesare pentru stabilirea criteriilor de eligibilitate și a condițiilor impuse în Ghidul de finanțare, aprobat prin Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Cerere de înscriere în Program, înregistrată la compartimentul Registratura din Primăria Municipiului Săcele;
  2. Cartea de identitate a solicitantului;
  3. Cartea de identitate a autovehiculului;
  4. Certificat de înmatriculare pentru autovehicul;
  5. Certificat de atestare fiscală emis de Serviciul Impozite și Taxe Locale din cadrul Primăriei Municipiului Săcele, care să ateste faptul că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local;
  6. Certificat de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste faptul că titularul nu este înregistrat cu obligații   restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat.
  7. Declarația pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de proprietar/ coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto national 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024- în situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
  8. Acordul scris  al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului, dacă autovehiculul uzat este deținut în coproprietate.

Procedura interna de implementare a programului privind casarea autovehiculelor uzate la nivelul U.A.T. Municipiul Sacele

Atenție! Casarea și radierea din circulație a autovehiculului uzat se realizează ULTERIOR semnării contractului de finanțare cu U.A.T. Municipiul Săcele

Criterii de eligibilitate

Ghidul de finanțare, aprobat prin Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările și completările ulterioare:

  1. Articolul 9- Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanţare.

Este considerat eligibil solicitantul de finanţare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplineşte următoarele condiţii:

  1. este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a delegatului;
  2. deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT delegat, cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;
  3. nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;
  4. nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;
  5.  nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;
  6.  se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
  7. se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
  8. În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.
  9. În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.
  10. Articolul 10- Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat.

 Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  1.  este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;
  2.  la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
  3.  are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;
  4.  conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
print