Directorul Economic Municipiului Săcele
Directorul executiv coordonează şi sprijină activitatea urmatoarelor servicii si birouri subordonate privind:
- Aplicarea legislaţiei în domeniul bugetar financiar;
- Întocmirea şi fundamentarea bugetelor acestora;
- Coordonează, analizează şi propune măsuri în domeniul său de activitate pentru serviciile publice;
- subordonate Consiliului Local;
- Verifică şi analizează proiectele bugetelor proprii ale instituţiilor subordonate;
- Stabileşte împreună cu Direcţia Generală a Finanţelor Publice dimensionarea veniturilor proprii ale bugetelor locale, nivelul cheltuielilor şi stabileşte echilibrul bugetar necesar consiliilor locale, având la bază propunerile unităţilor administrativ-teritoriale;
- Elaborează normative de cheltuieli, care să stea la baza determinării cuantumului de echilibrare a bugetelor locale;
- Verifica operarea pe calculator in programele proprii specifice domeniului de activitate;
- Întocmeşte sinteze, rapoarte, informări din domeniul său de activitate solicitate de conducerea primariei , a consiliului local precum si a forurilor superioare ;
- Verifica şi analizeaza preopunerile de modificari în vederea elaborării hotărârilor supuse analizei Consiliului Local;
- Participă la şedinţele comisiilor de specialitate ale Consiliului Local, susţine proiectele de hotărâri spre avizare, prezintă rapoarte, informări şi alte materiale, la solicitarea consilierilor şi informează conducerea executivă despre acestea;
- Analizează modul de fundamentare a bugetelor pentru activitatea curenta cat si a institutiilor subordonate, propune spre aprobare repartizarea de sume defalcate din impozitul pe venit pentru finanţarea acestora;
- Verifica confruntarea exactităţii datelor din execuţia de la trezorerie cu evidenţa proprie;
- Analizează şi avizează deschiderea de credite pentru activitatea proprie cu încadrarea în nivelul de cheltuieli aprobat pe trimestre, capitole şi articole;
- Întocmeşte şi supune spre aprobare contul de execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli al Municipilui Săcele;
- Supune spre aprobare utilizarea fondului propriu de rulment, în situaţia ivirii golurilor de venituri proprii, faţă de bugetul aprobat;
- Analizează cu ordonatorii terţiari propunerile de virări de credite între capitolele şi articolele aceluiaşi capitol şi le supune spre aprobare;
- Analizează cererile ordonatorilor terţiari şi necesităţile proprii de fonduri bugetare;
- Analizează veniturile proprii ce se realizează peste prevederile bugetare şi propune utilizarea acestora în funcţie de necesităţile urgente;
- Verifică şi analizează dările de seamă ale ordonatorilor terţiari şi cele proprii, privind execuţia bugetului in vederea centralizarii;
- Analizează şi propune spre aprobare soluţionarea reclamaţiilor şi sesizărilor din domeniul său de activitate;
- Întocmeşte raportări statistice din domeniul său de activitate;
- Îndeplineşte alte atribuţii prevăzute în actele normative în vigoare, precum şi hotărârile şi dispoziţiile organului local;
- Urmăreşte intocmirea lunară a situaţiilor centralizatoare privind monitorizarea cheltuielilor de personal;
- Urmăreşte încadrarea în prevederile bugetare aprobate a plăţilor de casă;
- Verifică referatele de necesitate depuse de serviciile de specialitate şi serviciile publice subordonate şi întocmeşte comenzi în vederea aprovizionării;
- Participă împreună cu compartimentul administrativ şi compartimentul patrimoniu la inventarierea anuală a patrimoniului public şi privat propriu şi al serviciilor publice subordonate şi supune spre aprobare rezultatele inventarierii;
- Efectuează verificarea drepturilor de cheltuieli pentru deplasări şi detaşări;
- Achită drepturile personalului şi efectuează alte plăţi şi decontări în relaţie cu banca;
- Urmăreşte încasarea chiriilor şi a cotei părţi din cheltuielile comune;
- Urmăreşte încasarea debitelor conform prevederilor legale;
- Îndeplineşte orice alte atribuţii repartizate de şefii ierarhici, transmise de conducerea Primăriei municipiului Săcele;
- Solicita sanctionarea celor vinovati de nerespectarca instructiunilor sau dispozitiunilor date pe linie financiar-contabila;
- Stabileste raspunderea materiala a celor care au cauzat pagube din lipsuri sau fraude sau prin incalcarea regulilor de disciplina conlabila si intocmeşte actele necesare solicitând, dupa caz, consilierului juridic, in termenele prcvazute de dispozitiile legale in vigoare, deferirea lor organelor de urmarire penala instantelor judecatoresti;
- Controleaza gestiunile in termenele stabilite prin dispozitiunile legji in vigoare;
- Controleaza efectuarea la zi a evidentelor contabile;
- Verifica şi vizeaza actele comisiilor de receptie, inventariere, casare, transformare a bunurilor;
- Are obligatia de a-si perfectiona cunostintele profesionale, sa respecte legislatia in vigoare ;
- Raspunde de buna gospodarire a instituţiei, urmand realizarea unui regim sever dc economii;
- Respecta Regulamentul de Ordine Interioare si Regulamentul de Organizare si Functionare a Primariei Municipiului Sacele;