(0268) 276 164  |  primaria@municipiulsacele.ro
LIVE |   Telefoane Utile |   fiipregatit.ro |  

Birou Juridic

Biroul este subordonat direct Secretarului General al Municipiului Săcele

Atribuţii:

  1. întocmeşte dosare de instanţă şi ţine evidenţa acestora;
  2. promovează acţiuni în justiţie în reprezentarea unităţii administrativ-teritoriale;
  3. solicită informaţiile necesare de la compartimentele de specialitate din cadrul Primăriei Municipiului Săcele în vederea pregătirii apărărilor;
  4. în calitate de pârât, depune diligenţele necesare pentru formularea apărărilor în cauzele respective şi pentru administrarea probelor utile soluţionării acestora;
  5. asigură reprezentarea intereselor instituţiei în justiţie, participă la dezbateri şi pune concluzii conform poziţiei precizate în apărările formulate în scris;
  6. exercită căile de atac prevăzute de lege atunci când soluţiile instanţelor impun această situaţie;
  7. pentru acţiunile promovate de unitatea administrativ-teritorială, ia măsurile necesare pentru timbrarea corespunzătoare;
  8. informează în legătură cu desfăşurarea cursului judecăţii, precum şi asupra situaţiei dosarelor aflate pe rolul instanţelor judecătoreşti;
  9. manifestă preocupare în perfecţionarea profesională a consilierilor-juridici prin studierea legislaţiei, a literaturii de specialitate, doctrinei şi jurisprudenţei;
  10. acordă asistenţă juridică tuturor compartimentelor din cadrul Primăriei;
  11. manifestă solicitudine faţă de cetăţeni şi răspunde petiţiilor adresate de aceştia instituţiei, când solicitările lor au caracter juridic;
  12. ţine evidenţa termenelor de judecata în scadenţar;
  13. comunică compartimentelor de specialitate hotărârile definitive şi irevocabile ale instanţelor judecătoreşti pentru ducerea lor la îndeplinire;
  14. vizează actele juridice transmise spre avizare din punct de vedere juridic
  15. vizează juridic contractele încheiate de persoana juridică (municipiul Săcele) la notariate;
  16. informează Secretarul General asupra tuturor problemelor ivite în desfăşurarea activităţii proprii;
  17. primeşte, înregistrează şi distribuie corespondenţa repartizată biroului;
  18. îndeplineşte şi alte atribuţii cu caracter juridic ce-i sunt încredinţate de conducerea instituţiei;
print